Biznes w krajach arabskich. Kształtowanie relacji handlowych oraz techniki skutecznych negocjacji


Cena sprzedaży 2275,50 zł
Cena sprzedaży bez VAT 1850,00 zł
Podatek 425,50 zł
Preloader
rozpoczęcie: godz. 10.00
miejsce szkolenia: Centrum Konferencyjne, Warszawa - Centrum

SUKCES oraz powodzenie działań handlowych w świecie arabskim, w dużym stopniu zależy od właściwego zrozumienia arabskiego sposobu prowadzenia biznesu, komunikowania się i stylu negocjowania, na który istotny wpływ wywierają elementy kultury, religii i zwyczajów tego regionu.

Szanowni Państwo!

Mamy niezwykłą przyjemność poddać pod Państwa rozwagę udział w dwudniowych, intensywnych warsztatach szkoleniowych:

BIZNES W KRAJACH ARABSKICH. KSZTAŁTOWANIE RELACJI HANDLOWYCH ORAZ TECHNIKI SKUTECZNYCH NEGOCJACJI.

podczas, których otrzymają Państwo wiedzę niezbędną do swobodnego poruszania się w świecie arabskiego biznesu, popartą wieloletnim doświadczeniem naszych trenerów.

Warsztaty zostały podzielone na cztery bloki tematyczne:
Blok I - Świat arabski w czterech odsłonach

Blok II - Komunikacja interpersonalna czyli skuteczne kształtowanie relacji biznesowych i osobistych z partnerami arabskimi.

Blok III - Negocjacje handlowe w krajach arabskich

Blok IV - Przydatne informacje

Taki podział oraz bardzo ciekawa i innowacyjna metoda prowadzenia zajęć z aktywnym uczestnictwem samych szkolonych (stosowana przez trenerów w międzynarodowych szkołach biznesu na całym świecie), daje możliwość przyswojenia tak obszernej wiedzy w łatwy sposób i w krótkim czasie.

Zajęcia są prowadzone w formie:

- wykładów
- ćwiczeń praktycznych
- treningów umiejętności
- dyskusji

Trenerzy wykorzystują liczne multimedialne materiały dydaktyczne (filmy i nagrania) oraz drukowane w postaci testów i quizów kulturowych.

Dodatkowo otrzymacie Państwo szereg materiałów dydaktycznych, które umożliwią Państwu powtórkę oraz poszerzenie nabytej wiedzy w każdej chwili po zakończeniu warsztatów.

Zajęcia, które są swoistym treningiem kulturowym do udziału w których zachęcamy, niewątpliwie przybliży Państwu ten ponad niezwykle atrakcyjny 300-milionowy rynek arabskich konsumentów (jego jednolitość i znaczące różnice kulturowe, społeczne czy polityczne).

Serdecznie zapraszamy!
Dodatkowe informacje:
tel. kom.: +608 674 198
e-mail: ampe@ampe.pl

Prelegenci

Trenerami niniejszych warsztatów szkoleniowych są praktycy, od wielu lat zajmujący się współpracą handlową z przedsiębiorcami arabskimi.

Szczegółowe informacje o prowadzących szkolenie znajdują się w ofercie przesyłanej drogą mailową lub faksową.

Celem otrzymania oferty prosimy skontaktować się z naszym biurem pod numerem +48 608 674 198 lub mailowo: ampe@ampe.pl

Program

Dzień pierwszy
10.00 - 14.00 Blok I - ŚWIAT ARABSKI - W CZTERECH ODSŁONACH
A. Geografia i statystyka
- Kraje arabskie w liczbach
- Zasięg, podział i wielkość świata arabskiego
- Czy każdy Arab musi być muzułmaninem?
- Po czym można rozpoznać czy nasz rozmówca jest muzułmaninem czy chrześcijaninem?
B. Polityka
- Polityka i systemy polityczne świata arabskiego
- Konflikt bliskowschodni a biznes
- Rola państwa oraz władz lokalnych i ich wpływy na biznes
- Sektor państwowy i jego funkcjonowanie
- Zamówienia rządowe i przetargi
- Korupcja
- Litera prawa a rzeczywistość
C. Gospodarka
- Obecna sytuacja gospodarcza w dobie światowego kryzysu finansowego
- Mapa dawnych wpływów kolonialnych
- Potencjał gospodarczy krajów arabskich
- Potrzeby krajów arabskich oraz możliwości dla polskiego biznesu
- Rynek zbytu (znaczenie dla eksporterów i importerów)
- Trendy gospodarcze i obszary dynamicznego rozwoju
- Arabski Wolny Rynek i faktyczne korzyści dla polskich przedsiębiorców
12.00 - 12.15 przerwa kawowa
D. Kultura, religia i obyczaje
Podstawowe wartości arabskie
- Islam i jego wpływ na życie codzienne i kontakty handlowe
- Koran i jego wpływ na kontakty handlowe
- Zakazy w islamie
- Islam wobec chrześcijaństwa
- Stosunek muzułmanów do chrześcijan
- Chrześcijaństwo w świecie arabskim
- Islam i terroryzm
- Znaczenie rodziny oraz wieku w krajach arabskich
- Kobieta i pozycja kobiety w świecie arabskim
Normy i stereotypy zachowań w świecie arabskim
- Pojecie czasu i punktualność
- Piątek i ustawowo wolne dni
- Ramadan i inne ważne święta
Zwyczaje i obyczaje w świecie arabskim
- Powitanie
- Przyjaźń
- Upominki, punktualność, gościnność
- Spotkanie, kolacja biznesowa
- Podtrzymywanie relacji
Przywiązanie do tradycji arabskiej
Zmiany w świecie arabskim oraz ich efekty
- Istotne zmiany w kulturze arabskiej
- Podejście Arabów do wzorów zachodnich i zachodniego sposobu myślenia
- Zachodnie stereotypy i ich wpływ na działania handlowe a rzeczywistość
- Pozycja kobiety w biznesie (kobieta z Zachodu, Arabka)
Przydatne zwroty w języku arabskim
13.15 - 14.00 lunch
14.00 - 17.00 Blok II - KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA CZYLI SKUTECZNE KSZTAŁTOWANIE RELACJI BIZNESOWYCH I OSOBISTYCH Z PARTNERAMI ARABSKIMI
Kategorie rozmówców
Portret i charakterystyka potencjalnych rozmówców w krajach arabskich
Schemat i zasady procesu komunikacyjnego ogólnie przyjęte przez arabskich kontrahentów a polskie wyobrażenia
Nawyki komunikacyjne arabskich rozmówców
Komunikowanie się w procesie negocjacji
Różnice w zachowaniu: Polacy vs. Arabowie
10 "żelaznych" zasad niewerbalnego komunikowania się w procesie negocjacji
Mowa ciała, kodowanie i dekodowanie przekazów podczas rozmów handlowych z partnerami arabskimi
Najczęstsze błędy i przeszkody w komunikacji z partnerem arabskim
Trening umiejętności komunikacyjnych
Osobisty styl prowadzenia rozmów z partnerami arabskimi
Trening umiejętności I: Prawidłowe rozpoczęcie rozmowy
Trening umiejętności II: Odpowiednie przeprowadzenie autoprezentacji, prezentacji firmy i oferty
Trening umiejętności III: Sztuka aktywnego słuchania i pozyskiwania informacji, skuteczny feedback, czyli udzielanie informacji zwrotnych i wyrażanie własnej opinii
Trening umiejętności IV: Precyzja przekazu i potwierdzanie zrozumienia w kontaktach handlowych z partnerami arabskimi
Komunikacja handlowa w krajach arabskich a emocje: omówienie, analiza przypadków, ćwiczenia
Pokonywanie problemów i zachowanie w trudnych sytuacjach - metody zmiękczania partnera arabskiego
Asertywne zachowania podczas rozmów handlowych: odmawianie, wyrażanie uczuć i krytyki, reagowanie na krytykę
Kilka standardowych zagrywek i pułapek psychologicznych stosowanych przez arabskich rozmówców
Zasady prawidłowych relacji interpersonalnych w kontakcie z klientem arabskim
 
Dzień drugi
09.00 - 14.00 Blok III - NEGOCJACJE HANDLOWE Z PARTNERAMI ARABSKIMI
Podstawy skutecznego negocjowania ofert i kontraktów handlowych z partnerem krajowym i zagranicznym
Wstęp - test wprowadzający
Podstawowe modele i zasady efektywnych negocjacji
Czym są negocjacje dla arabskiego przedsiębiorcy?
Budowa odpowiednich relacje między negocjującymi stronami
Rola obiektywnych kryteriów
Rola otoczenia
Czas i zarządzanie czasem w trakcie rozmów
Ćwiczenia
Fazy procesu negocjacji
Przygotowanie: zdefiniowanie przedmiotu, określenie celów i obszaru negocjacji, analiza drugiej strony negocjacji, wybór strategii negocjacji
Faza wstępna - otwarcie negocjacji
Faza środkowa
Faza końcowa
Trening umiejętności: sterowanie procesem negocjacji z partnerami arabskimi
Zasady negocjacji z partnerami arabskimi
Mentalność arabskiego przedsiębiorcy / handlowca
Czego unikać w trakcie rozmów handlowych?
Styl i język negocjacji
Odczytywanie zachowania partnera podczas przedstawiania oferty
Sposoby osiągania porozumienia
Studia przypadku
11.15 - 11.30 przerwa kawowa
Taktyki partnera arabskiego
Typowe błędy przy zawieraniu kontraktu
Niekonwencjonalne sposoby negocjowania oferty handlowej z partnerami arabskimi
Omówienie wybranych metod negocjowania i zawierania kontraktów z kontrahentami arabskimi na przykładzie oferty produktowej i usługowej - case study
Siła jako integralna część negocjacji
Inicjatywa i kierowanie rozmową podczas negocjacji
Użyteczne techniki werbalne
Trening umiejętności: ćwiczenia podsumowujące zajęcia
13.30 - 14.15 lunch
14.15 - 16.00 Blok IV - PRZYDATNE INFORMACJE
Wyjazd do krajów arabskich
Orientacyjne koszty
Wizy
Gdzie zamieszkać?
Jak się poruszać?
Jak dotrzeć na miejsce spotkania?
Przygotowanie wizyty handlowej oraz programu pobytu
Pozyskiwanie partnerów handlowych
Targi i wystawy
Internet
Sieć kontaktów partnerskich
Kontakt osobisty i jego znaczenie w biznesie z kontrahentem arabskim
Sprawdzanie wiarygodności partnera handlowego
Źródła informacji o krajach arabskich
Inne praktyczne informacji

Warunki uczestnictwa

Koszty udziału w seminarium szkoleniowym

CENA PROMOCYJNA ! Przy zgłoszeniu i dokonaniu opłaty w terminie:

  • do 12 lutego 2018 , dla seminarium w WARSZAWIE (termin, 15 - 16 marzec 2018)
  • do 13 marca 2018 , dla seminarium w WARSZAWIE (termin, 24 - 25 kwiecień 2018)
1.550 zł netto (1.906,50 zł z VAT) - dla pierwszej osoby z firmy
1.350 zł netto (1.660,50 zł z VAT) - dla kolejnych osób z firmy
 

CENA bez PROMOCJI! Przy zgłoszeniu i dokonaniu opłaty w terminie:

  • 13 luty 2018 - 7 marzec 2018 , dla seminarium w WARSZAWIE (termin, 15 - 16 marzec 2018)
  • 14 marzec 2018 - 16 kwiecień 2018 , dla seminarium w WARSZAWIE (termin, 24 - 25 kwiecień 2018)
1.850 zł netto (1.906,50 zł z VAT) - dla pierwszej osoby z firmy
1.650 zł netto (2.029,50 zł z VAT) - dla kolejnych osób z firmy
Cena obejmuje: udział w seminarium szkoleniowym, materiały szkoleniowe, lunch, 2 przerwy kawowe oraz certyfikat.
 
Warunki udziału w seminarium szkoleniowym
(1) Warunkiem uczestnictwa w seminarium szkoleniowym jest dokonanie rejestracji oraz określonej opłaty:
  • max. do 7 marca 2018 , dla seminarium w WARSZAWIE (termin, 15 - 16 marzec 2018)
  • max. do 16 kwietnia 2018 , dla seminarium w WARSZAWIE (termin, 24 - 25 kwiecień 2018)
(2) Rejestracji można dokonać emailem lub przez formularz zgłoszeniowy. Procedura rejestracji dostępna jest pod niniejszym linkiem REJESTRACJA.
(3) Po otrzymaniu zgłoszenia prześlemy Państwu pocztą elektroniczną potwierdzenie udziału oraz fakturę pro forma.
(4) Wpłatę za seminarium szkoleniowe należy dokonać na podstawie otrzymanej faktury pro forma.
(5) Rezygnacje z uczestnictwa należy przesłać na adres email: ampe@ampe.pl. Otrzymanie rezygnacji z uczestnictwa zostanie Państwu potwierdzona zwrotnie. W przypadku wycofania zgłoszenia na 14 dni roboczych przed terminem szkolenia firma/osoba dokonująca rezerwacji zostanie obciążona kosztem w wysokości 20% wartości zamówienia. W przypadku wycofania zgłoszenia na 7 dni roboczych przed terminem szkolenia firma/osoba dokonująca rezerwacji zostanie obciążona kosztem w wysokości 100% wartości zamówienia.
(6) Organizator zastrzega sobie prawo do dokonania nieznacznych zmian w programie szkolenia.
(7) W przypadku nie odbycia się szkolenia z winy organizatora – cała kwota wpłacona na konto organizatora zostanie zwrócona w ciągu 7 dni od daty odwołania.
(7) Cena ta nie zawiera kosztów noclegu i parkingu.
(8) Seminarium szkoleniowe odbędzie się w sali szkoleniowej (Hotel lub Centrum Konferencyjne) w centrum miasta. Dokładną nazwę miejsca oraz adres uczestnik seminarium otrzyma wraz z informacjami organizacyjnymi drogą emailową na 7 dni przed terminem spotkania.

skontaktuj się z nami:

Agencja Marketingu i Promocji Eksportu
AMPE Sp. z o.o.

Konduktorska 20/7
00-775 Warszawa

tel.: 0048 507 240 529
tel.: 0048 608 674 198

e-mail: ampe@ampe.pl