Budowanie kontaktów i podejmowanie praktycznej współpracy z przedstawicielami administracji publicznej, organizacji i jednostek lokalnych oraz innymi partnerami z krajów arabskich


Cena sprzedaży 4735,50 zł
Cena sprzedaży bez VAT 3850,00 zł
Podatek 885,50 zł
Preloader
czas trwania: pierwszy dzień: 10.00 - 17.00; drugi dzień: 09.00 - 15.30
miejsce szkolenia: Centrum Konferencyjne w Warszawie
 
SUKCES oraz powodzenie kontaktów w świecie arabskim, w dużym stopniu zależy od właściwego zrozumienia arabskiego sposobu prowadzenia biznesu, komunikowania się i stylu negocjowania, na który istotny wpływ wywierają elementy kultury, religii i zwyczajów tego regionu.
 
Szanowni Państwo!
 
Mamy niezwykłą przyjemność poddać pod Państwa rozwagę udział w autorskim seminarium szkoleniowym:
 
BUDOWANIE KONTAKTÓW I PODEJMOWANIE PRAKTYCZNEJ WSPÓŁPRACY Z PRZEDSTAWICIELAMI ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ, ORGANIZACJAMI I JEDNOSTKAMI LOKALNYMI ORAZ INNYMI PARTNERAMI Z KRAJÓW ARABSKICH
W ramach seminarium szkoleniowego otrzymają Państwo wiedzę niezbędną do swobodnego poruszania się w świecie arabskiego protokołu, popartą wieloletnim doświadczeniem naszych trenerów.
Zajęcia są prowadzone w formie:
- wykładów
- ćwiczeń praktycznych
- dyskusji
 
Dodatkowo otrzymacie Państwo szereg materiałów dydaktycznych, które umożliwią Państwu powtórkę oraz poszerzenie nabytej wiedzy w każdej chwili po zakończeniu seminarium szkoleniowego.

Dodatkowe informacje:

tel. kom.: +608 674 198
e-mail: ampe@ampe.pl

Prelegenci

 
 
 
Krzysztof Płomiński
 
Prezes Fundacji Inicjatywa Polsko-Arabska
ambasador ad personam
 
 


  • Politolog i prawnik. Wyspecjalizowany w problematyce regionu Bliskiego Wschodu i Afryki, w tym gospodarczej. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Łódzkiego oraz w Instytucie Stosunków Międzynarodowych w Moskwie. Ukończył szereg prestiżowych kursów, w tym w Akademii Prawa Międzynarodowego w Hadze i na uczelniach brytyjskich.
  • Od 1971 roku w służbie zagranicznej. Pracował w ambasadach o profilu gospodarczym w Libii i Jordanii, od referenta do I sekretarza ambasady. Był ambasadorem RP w Iraku (1990-1996), gdzie m.in. organizował ewakuację polskich obywateli oraz negocjował przejęcie przez Polskę w 1991 roku reprezentowania interesów USA w tym kraju. Jako pierwszy ambasador RP w Arabii Saudyjskiej (1999-2003), współtworzył fundamenty rozwiniętej współpracy polsko-saudyjskiej, w tym gospodarczej, inwestycyjnej i finansowej. Kawaler saudyjskiego orderu Króla Abdulaziza I Klasy przyznanego za szczególny wkład w zbliżenie obu państw. Posiada też odznaczenia innych państw arabskich.
  • W 2013 roku zakończył pracę w MSZ jako ambasador tytularny, przechodząc na emeryturę. W latach 2004-2006 był dyrektorem departamentu Afryki i Bliskiego Wschodu MSZ, a wcześniej dwukrotnie wicedyrektorem tego departamentu. Kierował również Grupą Zadaniową ds. Iraku. Przygotowywał najwyższego szczebla wizyty oficjalne za granicą i w Polsce. Uczestnik delegacji polskich na sesje ZO NZ i zespołów negocjacyjnych. Szef i członek szeregu sztabów kryzysowych powoływanych w związku z zagrożeniami bezpieczeństwa na Bliskim Wschodzie i w Afryce oraz uprowadzeniami polskich obywateli. W 2010 r. odznaczony przez Prezydenta RP Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski.
  • W latach 2007-2009 korzystał w MSZ z urlopu bezpłatnego, pracując jako dyrektor ds. krajów Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej w PHZ Bartimpex. W tym charakterze uczestniczył w przygotowaniu ustanowienia Pomnika Tolerancja w Jerozolimie.
  • Jest jednym z fundatorów i prezesem utworzonej w 2013 roku Fundacji Inicjatywa Polsko-Arabska.
  • Członek specjalistycznych stowarzyszeń, wykładowca akademicki oraz szkoleniowiec firm polskich i koncernów międzynarodowych. Autor publikacji poświęconych problematyce gospodarczej, politycznej i rozwojowej regionu Bliskiego Wschodu i Afryki, w tym opublikowanych w Komentarzu Międzynarodowym Fundacji Pułaskiego i przedrukowanych za granicą opracowań: „Uwarunkowania inwestycji arabskich w Polsce” oraz „Ku gospodarczemu wymiarowi polityki zagranicznej RP”.
  • Języki: angielski, arabski (literacki i niektóre dialekty), rosyjski i (w podstawowym zakresie) francuski.
  • Zainteresowania: starożytne kultury Bliskiego Wschodu.
  • Żona Renata. Jeden syn, jeden wnuk.

Program

Miejsce i rola krajów Bliskiego Wschodu i Afryki Płn. (region MENA) w międzynarodowych stosunkach politycznych i gospodarczych
  • Charakterystyka zasobów energetycznych i surowcowych, potencjału finansowego i inwestycyjnego, rynku zbytu towarów i usług
  • Polityka inwestycyjna, rozwojowa i handlowa państw arabskich producentów ropy naftowej i gazu, główni partnerzy zewnętrzni i formy współpracy z nimi
  • Uwarunkowania polityczne i bezpieczeństwa, czynnik islamski, konsekwencje „Arabskiej Wiosny”
  • Kraje MENA w polityce partnerstwa Unii Europejskiej
  • Relacje z USA, Rosją, Chinami, Turcją oraz podejście do projektów biznesowych z udziałem kapitału izraelskiego i żydowskiego
  • Potrzeby reformujących się krajów arabskich w zakresie korzystania z doświadczeń transformacji ustrojowej w Polsce
Administracja publiczna oraz organizacje i jednostki lokalne w ważnych gospodarczo krajach arabskich
  • Rola administracji publicznej i lokalnej krajów MENA w kształtowaniu zewnętrznych relacji biznesowych sektora publicznego i prywatnego
  • Funkcjonowanie sektora państwowego, władz terenowych i samorządu gospodarczego
  • Zamówienia rządowe i przetargi, partnerstwo publiczno-prywatne, islamskie instrumenty finansowe
  • Praktyczne uwarunkowania bezpośrednich relacji urzędników z partnerami zagranicznymi oraz czynniki wpływające na podejście do nich
  • Litera prawa a rzeczywistość, zagrożenia korupcyjne
  • Charakterystyka osobowości i cech działania urzędników, ich status, modele negocjacyjne
  • Publiczne i prywatne fundusze inwestycyjne
Klimat polityczny relacji Polski z państwami MENA, stan współpracy z nimi w najważniejszych dziedzinach, w tym w sferze inwestycji. Czynniki, które powinny być brane pod uwagę przy planowaniu i realizacji poszczególnych przedsięwzięć, w tym związane z programami Unii Europejskiej wobec tego obszaru.
 
Uwarunkowania kulturowe oraz ich wpływ na bieżące kontakty oficjalne i robocze z partnerami z obszaru arabskiego
  • Tradycyjne wartości i zachowania
  • Rola islamu w praktycznych kontaktach i negocjacjach biznesowych
  • Społeczności chrześcijańskie i nie-arabskie w krajach MENA
  • Pozycja kobiet w świecie islamu i stosunek muzułmanów do cudzoziemek
  • Sposoby unikania możliwych zagrożeń w kontaktach, w tym w sferze bezpieczeństwa
  • Delikatne tematy i sfery
  • Zmiany zachodzące w kulturze arabskiej i postrzeganiu świata zewnętrznego
Sprawy praktyczne do wzięcia pod uwagę w ramach przygotowań do kontaktu w Polsce i za granicą:
  • stereotypy, odrębności w zachowaniach negocjacyjnych, w tym z udziałem kobiet,
  • kurtuazja, etykieta i protokół, w tym w kontaktach z przedstawicielami rodzin panujących,
  • ocena wiarygodności
  • wymiana korespondencji
  • więzi osobiste
  • dokumentowanie i podtrzymywanie kontaktów
  • respektowanie ustaleń
  • pojęcie czasu
  • mimika i język ciała
  • zaproszenia
  • wzajemne wizyty
  • planowanie poczęstunku i menu
  • upominki
  • święta religijne
Kwestie dotyczące propozycji współpracy oraz oferty inwestycyjnej
  • Zasady konstruowania i prezentowania własnych propozycji współpracy, w tym ukierunkowanych sektorowo i regionalnie projektów inwestycyjnych.
  • Ocena propozycji współpracy składanych przez partnera. Procedowanie formalizacji ustaleń w postaci dokumentów umownych, formy ich zatwierdzania i legalizacji.
  • Procedury prawne tworzenia spółek w kraju partnera.
  • Znaczenie podejmowania współpracy w innych dziedzinach mających wpływ na relacje gospodarcze i biznesowe (szkolnictwo i nauka, projekty rozwojowe i technologiczne, szkolenie, projekty kulturalne i społeczne).
  • Możliwości wsparcia ze strony placówek dyplomatycznych i konsularnych RP oraz ambasad państw MENA akredytowanych w Polsce, a także organizacji pozarządowych.
Zagadnienia promocji i budowy wizerunku w krajach arabskich
  • Znaczenie, zasięg i możliwości
  • Przykłady polskich programów promocyjnych
  • Przykłady europejskich kampanii informacyjno - promocyjnych
Inne praktyczne informacje, w tym uwzględniające indywidualne zainteresowania zlecającego szkolenie
 
W trakcie zajęć przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz lunch.

Warunki uczestnictwa

Koszty udziału w seminarium szkoleniowym

CENA PROMOCYJNA ! Przy zgłoszeniu i dokonaniu opłaty w terminie:

  • do 2 marca 2018 , dla seminarium w WARSZAWIE (termin, 19 - 20 kwiecień 2018)
  • do 11 lipca 2018 , dla seminarium w WARSZAWIE (termin, 29 - 30 sierpień 2018)
3.450 zł netto (4.243,50 brutto) - dla pierwszej osoby z firmy
3.050 zł netto (3.751,50 brutto) - dla kolejnych osób z firmy
 

CENA bez PROMOCJI! Przy zgłoszeniu i dokonaniu opłaty w terminie:

  • 3 marzec 2018 - 10 kwiecień 2018 , dla seminarium w WARSZAWIE (termin, 19 - 20 kwiecień 2018)
  • 12 lipiec 2018 - 20 sierpień 2018 , dla seminarium w WARSZAWIE (termin, 29 - 30 sierpień 2018)
3.850 zł netto (4.735,50 brutto) - dla pierwszej osoby z firmy
3.450 zł netto (4.243,50 brutto) - dla kolejnych osób z firmy
Cena obejmuje: udział w seminarium szkoleniowym, materiały szkoleniowe, lunch, 2 przerwy kawowe oraz certyfikat.
 
Warunki udziału w seminarium szkoleniowym
(1) Warunkiem uczestnictwa w seminarium szkoleniowym jest dokonanie rejestracji oraz określonej opłaty:
  • max. do 10 kwietnia 2018 , dla seminarium w WARSZAWIE (termin, 19 - 20 kwiecień 2018)
  • max. do 20 sierpnia 2018 , dla seminarium w WARSZAWIE (termin, 29 - 30 sierpień 2018)
(2) Rejestracji można dokonać emailem lub przez formularz zgłoszeniowy. Procedura rejestracji dostępna jest pod niniejszym linkiem REJESTRACJA.
(3) Po otrzymaniu zgłoszenia prześlemy Państwu pocztą elektroniczną potwierdzenie udziału oraz fakturę pro forma.
(4) Wpłatę za seminarium szkoleniowe należy dokonać na podstawie otrzymanej faktury pro forma.
(5) Rezygnacje z uczestnictwa należy przesłać na adres email: ampe@ampe.pl. Otrzymanie rezygnacji z uczestnictwa zostanie Państwu potwierdzona zwrotnie. W przypadku wycofania zgłoszenia na 14 dni roboczych przed terminem szkolenia firma/osoba dokonująca rezerwacji zostanie obciążona kosztem w wysokości 20% wartości zamówienia. W przypadku wycofania zgłoszenia na 7 dni roboczych przed terminem szkolenia firma/osoba dokonująca rezerwacji zostanie obciążona kosztem w wysokości 100% wartości zamówienia.
(6) Organizator zastrzega sobie prawo do dokonania nieznacznych zmian w programie szkolenia.
(7) W przypadku nie odbycia się szkolenia z winy organizatora – cała kwota wpłacona na konto organizatora zostanie zwrócona w ciągu 7 dni od daty odwołania.
(7) Cena ta nie zawiera kosztów noclegu i parkingu.
(8) Seminarium szkoleniowe odbędzie się w sali szkoleniowej (Hotel lub Centrum Konferencyjne) w centrum miasta. Dokładną nazwę miejsca oraz adres uczestnik seminarium otrzyma wraz z informacjami organizacyjnymi drogą emailową na 7 dni przed terminem spotkania.

skontaktuj się z nami:

Agencja Marketingu i Promocji Eksportu
AMPE Sp. z o.o.

Konduktorska 20/7
00-775 Warszawa

tel.: 0048 507 240 529
tel.: 0048 608 674 198

e-mail: ampe@ampe.pl