Inwestycje arabskie na świecie i w Europie |
- Potencjał gospodarczy i finansowy krajów arabskich
- Tradycyjne i nowe kierunki inwestycji państw-eksporterów surowców energetycznych
- Charakterystyka inwestycji arabskich w Europie
- Polska na mapie arabskich inwestycji - atuty i słabości
|
Charakterystyka inwestorów arabskich |
- Publiczne (państwowe) agencje i fundusze inwestycyjne
- Fundusze i inwestorzy prywatni
- Pojęcie inwestycji pasywnych
- Obowiązujące procedury formalno-prawne procesu decyzyjnego poprzedzającego zaangażowanie finansowe
- Znaczenie współpracy inwestycyjnej w ramach joint-ventures
- Możliwości wspólnych inwestycji na obszarze partnera i na rynkach trzecich
- Systemy wsparcia inwestorów Rady Współpracy Zatoki (GCC) ze strony ich agencji państwowych
|
Zrozumieć arabskiego inwestora |
- Prezentacja charakterystyki inwestorów arabskich zainteresowanych rynkiem polskim na podstawie dotychczasowych doświadczeń
- Priorytety i oczekiwania oraz mentalność i przyzwyczajenia poważnych inwestorów
- Pozycja zagranicznych menedżerów i konsultantów w arabskich strukturach inwestorskich
- Charakterystyka uwarunkowań niezbędnych do zainteresowania inwestora projektem
- System weryfikacji projektów inwestycyjnych i podejmowania decyzji. Doradztwo i audyt
- Czynniki subiektywne mające wpływ na decyzje o podjęciu inwestycji
- Parametry oceny wiarygodności inwestora arabskiego
- Znaczenie bezpośredniego negocjowania inicjatyw inwestycyjnych
|
Uwarunkowania kulturowe oraz ich wpływ na bieżące kontakty oficjalne i robocze z partnerami z obszaru arabskiego |
- Tradycyjne wartości i zachowania
- Rola islamu w praktycznych kontaktach i negocjacjach biznesowych
- Społeczności chrześcijańskie i nie-arabskie w krajach MENA
- Pozycja kobiet w świecie islamu i stosunek muzułmanów do cudzoziemek
- Sposoby unikania możliwych zagrożeń w kontaktach, w tym w sferze bezpieczeństwa
- Delikatne tematy i sfery
- Zmiany zachodzące w kulturze arabskiej i postrzeganiu świata zewnętrznego
|
Sprawy praktyczne do wzięcia pod uwagę w ramach przygotowań do kontaktu w Polsce i za granicą: |
- stereotypy, odrębności w zachowaniach negocjacyjnych, w tym z udziałem kobiet,
- kurtuazja, etykieta i protokół, w tym w kontaktach z przedstawicielami rodzin panujących,
- ocena wiarygodności
- wymiana korespondencji
- więzi osobiste
- dokumentowanie i podtrzymywanie kontaktów
- respektowanie ustaleń
- pojęcie czasu
- mimika i język ciała
- zaproszenia
- wzajemne wizyty
- planowanie poczęstunku i menu
- upominki
- święta religijne
|
Praktyczne aspekty tworzenia oferty inwestycyjnej docierania z nią do potencjalnego partnera |
- Zasady konstruowania i prezentowania projektów inwestycyjnych
- Elementy decydujące o powodzeniu oferty inwestycyjnej
- Ocena reakcji partnera na składane propozycje
- Dokumentowanie i interpretacja dokonanych ustaleń
- Procedury prawne tworzenia spółek w kraju partnera
|
Inne praktyczne informacje, w tym uwzględniające indywidualne zainteresowania zlecającego szkolenie |
|
W trakcie zajęć przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz lunch. |