Od około miesiąca trwa dekoniunktura na rynku artykułów mlecznych. Ubiegły rok i początek obecnego były jednak dla branży bardzo korzystne. Polska jest w europejskiej czołówce pod względem produkcji mleka i sera, a swoje wyroby eksportuje nie tylko na rynki unijne, lecz także coraz częściej do Azji i Afryki.
Dynamiczny proces sprzedaży, rozwijanie talentów handlowców i trafna ocena szans sprzedażowych – te cechy wyróżniają najlepszych sprzedawców. W Polsce takie rozwiązania stosuje niewielka liczba przedsiębiorstw. Przykładowo formalny coaching obecny jest w mniej niż co piątej firmie. Rodzimym przedsiębiorcom pozostaje więc podpatrywanie najlepszych i wdrażanie najnowszych rozwiązań, które oni stosują.
Firma La Mania Joanny Przetakiewicz osiągnęła sukces nie tylko w Polsce. Ubrania zaprojektowane przez Przetakiewicz stały się na tyle popularne Wielkiej Brytanii, że projektantka otworzyła własne stoisko w luksusowym domu towarowym Harrods. Butik Przetakiewicz szybko staje się rozpoznawalny, a klienci coraz częściej o niego pytają.
Jak poinformował Bank Gospodarki Żywnościowej, dobre warunki pogodowe, wysoka dochodowość produkcji oraz zbliżający się koniec systemu kwotowego przekładają się na silny wzrost skupu mleka w krajach UE-28. W pierwszych dwóch miesiącach bieżącego roku dostawy surowca do mleczarni ogółem w Unii były o prawie 5 proc. wyższe niż w analogicznym okresie przed rokiem, przy czym wśród liczących się producentów najbardziej wzrosły w Wielkiej Brytanii - o ponad 11 proc. w relacji rocznej - oraz w Polsce - o 7 proc. r/r.
Wydarzenia gospodarcze ostatnich lat w Europie i na świecie w coraz większym stopniu wpływają na szwedzką gospodarkę i tamtejszy rynek pracy. Znajduje to również odzwierciedlenie w sektorze budowlanym i na rynku materiałów w Szwecji, gdzie zwiększa się liczba zagranicznych wykonawców rozpoczynających działalność oraz powstaje coraz więcej sieci handlowych oferujących wyroby budowlane.
Branża budowlana w Szwecji charakteryzuje się dużym stopniem koncentracji. W branży tej dominującą pozycję posiada kilka największych koncernów m.in. SKANSKA AB, NCC AB, Peab AB i JM AB. Firmy te realizują większość dużych inwestycji przemysłowych, infrastrukturalnych oraz mieszkaniowych.
O sukcesie ekonomicznym niemieckich producentów decyduje obecnie głównie poziom ich eksportu. Analiza niemieckiego handlu zagranicznego wykazała, że ofensywne poszukiwania nowych rynków eksportowych przynoszą firmom wyraźne efekty. Niemiecki eksport osiągnął w 2012 r. rekordową wartość 1.097 mld EUR, co oznacza 3,4% wzrost w stosunku do 2011 r.
Dystrybutorzy owoców planują zmianę kierunku eksportu polskich jabłek. Rosja, do której trafia blisko 2/3 owoców, stopniowo odbudowuje swój rynek produkcyjny. Także niepewna sytuacja polityczna skłania do tego, by stopniowo uniezależnić się od rynku rosyjskiego. Polskie jabłka już w 2015 roku mogą trafić do Azji i krajów arabskich.